Warum es manchmal etwas länger dauert, um an ein Funzy Spielsofa zu kommen

Waarom het soms wat langer duurt om een Funzy speelbank te bemachtigen

Velen van u zullen gemerkt hebben dat onze populaire speelbank altijd uitverkocht is of lange levertijden heeft van soms wel 12 weken. In de blogpost van vandaag willen wij u vertellen hoe dit komt en wat wij elke dag doen om de situatie te verbeteren.

De pandemie en de daarmee gepaard gaande sluitingen van scholen en kinderdagverblijven hebben vorig jaar voor een ware hausse in de sector kinderverzorgingsmeubelen gezorgd. Vanaf dat moment waren onze kinderen meer thuis en opgesloten in hun kamer, en daarmee kwam het bij veel ouders op om de kamer opnieuw in te richten of aan te passen om in een beperkte ruimte maximaal speelplezier te bieden. Maar zoals vaak het geval is, had deze aanvankelijk onaangename situatie van sluiting van crèches en scholen ook iets positiefs: de aandacht voor zinvol, duurzaam en vooral veelzijdig meubilair nam toe. De eerste steen voor de Funzy-speelbank werd gelegd.

De daaruit voortvloeiende immense toename van de vraag naar meubilair heeft echter een enorme impact gehad op de gehele meubelindustrie - en Funzy is daarbij niet gespaard gebleven.

Om onze speelbank te produceren, hebben wij grote hoeveelheden schuim van de hoogste kwaliteit nodig, vele kilometers stof en ritsen, draagriemen, enz. Al deze grondstoffen zijn afkomstig van leveranciers van verschillende producenten. Ontbreekt er slechts een deel, dan kan de bank niet worden afgemaakt en komt de produktie tot stilstand.

Aan het begin van de pandemie legden veel van onze leveranciers begrijpelijkerwijs hun productie stil en wachtten af hoe de situatie zich zou ontwikkelen.

Er was een onevenwicht tussen de vraag aan de ene kant en het aanbod aan de andere kant.

Voorheen was de productie van onze sofa alleen in China, wat betekent dat er naast de nu langere productie ook een lange transportroute over zee of per trein was. Opnieuw werden de beschikbare schepen die de containers van het Verre Oosten naar Europa vervoerden, beperkt. Minder beschikbaarheid leidde weer tot langere levertijden, maar ook tot torenhoge prijzen voor verzending.

Zo gebeurde het dat wij de laatste tijd steeds weer uitverkocht waren of te maken kregen met vertragingen in de levering. Natuurlijk willen wij graag aan alle bestelverzoeken voldoen - het is voor ons ook frustrerend dat wij onze speelbank niet altijd in de gevraagde hoeveelheid kunnen leveren en daardoor teleurstelling veroorzaken. Er zijn ook veel moeders en vaders bij Funzy - wij weten wat het betekent om een belofte aan onze kinderen te houden.

Daarom halen we alles uit de kast om de wachttijd voor uw Funzy zo kort mogelijk te houden - zodat u zo snel mogelijk weer volop speelplezier in de kinderkamer hebt.

Hoewel we de exacte leveringsdata op dit moment niet altijd met zekerheid kunnen voorspellen, kunnen we u één ding zeker beloven: Het zal het wachten op je Funzy waard zijn!

Wij danken u voor uw begrip en geduld.

Uw Funzy Team